fredag 4 november 2011

Styrd utav solen = I otakt med tiden

Bron i bokskogen

Hösten....., den har kommit! Hur jag än försökt att nonchalera den, blunda för den, totalvägra den - så kom den ändå! Uj, uj som jag har sprungit - jag har sprungit allt vad jag kan för att Hösten INTE ska hinna ikapp mig, faktum är att jag började redan i Midsommar! Jo, det är tyvärr sant. Midsommar, den ljusaste dagen på hela året, sen går det faktiskt mot mörkare tider igen - och gissa hur det sitter fastetsat inne i min hjärna?? Mörkare igen?? IGEN?? Aldrig i livet! För jösse namn Tammy - lär dig älska hösten!! Se så vacker den är!! - Ser du??


Bokskog om hösten

 JA, jag ser! Vad är det för fel på mig? vad är det som gör att den gör mig så ont? varför kan jag inte som andra känna samma lycka då det gäller höst? Jag vill så gärna känna så! Ända sen jag var liten har Höst och vinter varit något som jag har jättesvårt för. Det spelar ingen roll hur vacker hösten är med alla sina förtrollande färger, för jag vet att den ändå kommer att lura mig..., jag vet att när jag väl faller för den, så kommer den visa mig sitt riktiga jag.

Den kommer att hånskratta åt mig, igen och igen...! Avskalade träd. Mörker. Ännu mer mörker. Fuktigt, kallt - allt liv känns som bortblåst. Jakten på djuren, denna stress jag känner när jag ser ett rådjur stå och titta på mig med sina stora vackra ögon...., åååh gode gud, låt ingen skjuta dig i höst. Låt dig få leva. Ahhh, sorg, smärta...., döden! Det är Hösten för mig! Jag trodde i min enfald att jag skulle ha lättare för Höst och vinter när jag blev äldre, men jag kan inte påstå att det blivit så mycket bättre...!

 Ibland undrar jag om det beror på att alla jag älskat, har jag förlorat vid denna tid? Nåja, jag är inte den som är den! Jag ska ge Herr Höst en match han sent ska glömma, för visst är du vacker du vackra höst - även om jag inte tycker om dig ♥



Jag har ett komplicerat förhållande till Herr Höst som ni kanske märker? Men jag jobbar på det, förstår att problemet ligger hos mig och inte hos honom :o) Men kan någon svara mig på varför i herrans namn vi ska skruva runt på klockan förr?? Var det inte redan jobbigt som det var?? Arghhh!!! Jag avskyr detta skruvandet med klockan, jag blir helt förstörd ju - ok, jag var ju redan ganska illa däran av att sommaren försvann, och att hösten sprang ikapp mig,- men att vi sen ska på klockan och vrida och ha oss ovanpå allt elände, varför? Sluta genast med dessa dumheter! Dessutom vrider vi klockan åt fel håll! vem har hittat på dessa dumheter?

Måste vara en som älskar mörker och som inte förstått tjusningen av att vara styrd utav solen! Skulle jag få komma med ett förslag till dig som kom på detta? Låt oss skruva klockan två timmar minst bakåt istället - säger jag rätt nu? Bakåt? framåt? Jösses, jag är helt off nu :o)) Om klockan är fem på eftermiddagen, så låt oss vrida klockan åt det förbaskade håll så det är LJUST längre på eftermiddagen istället för som nu - vad är det för glädje i om det är lite ljusare på morgonen när alla jobbar eller ligger och sover?

 Ta bara detta med klockan, vilken klocka går rätt? Ingen, allt har blivit fel nu. I datorn är klockan rätt? Eller? Men vad hände sen? Vem ändrade den i min bil? Jag ändrar ALDRIG klockan utan kör på sommartid jämt :o) Men från ena stunden till andra så hade någon ändrat den i min bil? men ingen annan än jag var i den? Och på mobilen? På min andra mobil jag hade förr, ändrade jag aldrig den - men nu var den ändrad och alla klockor stod på olika tider och jag visste inte ens vilken dag det var längre :o) Det slutade med att jag gick inte och la mig på över 48 timmar och undrade vem jag var när jag till slut somnade och sen vaknade :o) Jag är bergsäker på att det är förenat med livsfara att trixa med klockan på detta viset när allt redan är så svårt vid denna tid - iaf för mig, pust!



Men, ut i hösten har jag gett mig iaf, jag skulle ju ge honom en match :o) Inte ska herr höst tro att han kan knocka mig inte.... ;o) Och, liksom jag kan förtrollas av naturklädda vägar om Våren, lika mycket kan jag faktiskt förtrollas av den på Hösten, fast att jag stretar emot!



Jag har en förkärlek för vägar pyntade av Moder natur..



Var vill du lägga skärpan? Lite utanför? Vill du ha nån skärpa? Hur ska jag fånga dig höst? Jag leker även lite med både gladpack och vaselin, allt för att herr Höst ska få mig att vakna till! Även med lite skakning som tyvärr ej kommer till sin rätta i denna bild, för liten.






Höstfärger i skogen 

 Hösten exploderar i färger Boskogen i höstkostym Ibland så tittar solen också fram, fast att det är Höst..., och jag hör faktiskt där mitt i allt hur solen viskar till mig att den där tiden jag längtar efter, den kommer en dag tillbaks igen ♥


Boskogsväg 

Förvånad blev jag dock denna höstdag då jag smög fram mellan lövträden och fann min syster stå och kasta löv omkring sig medan hon fnittra av lycka...., hon som sagt mig att hon heller inte tyckte om höst :o)


Jonna Bergström leker med höstlöv

 Bilderna är tagna med en Canon 5D Mark II Objektiv jag använt mig av är Canons 70 -200 I en del bilder har jag även använt mig av GLADPACK :o)) Plus Vaselin som jag smort på linsen. Vad gör man inte för att förstöra kvalitén i bilderna? ;o) Och självklart, en stor portion med Kärlek för det jag ser på min väg!
 /Tammy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar