torsdag 2 februari 2012

Det finns inga måsten


Hon står och tittar ut över havet Tankarna verkar långt borta, frågorna och svaren likaså...? Som om svaren på frågorna finns att finna där? Ser hon mig? Stör jag henne? Jag ligger stilla på stranden, helt förtrollad av hennes skönhet, - oförmögen att resa mig upp och gå därifrån, trots att kylan på några sekunder angriper min kropp, utan att ta hänsyn till att jag klätt mig varmt?! Det är jag som har frågorna, det är jag som söker svaren..., men i henne ser jag mig själv.


Hon vänder sig om och tittar på mig och mitt hjärta fylls av värme. Ett lugn sprider sig inom mig och kylan jag nyss kände, är borta. En blick från henne och jag känner hur hon ger mig svaren! Hon frågar mig om jag vill följa henne en bit på hennes väg? En stund på stranden...? Jaa, ropar mitt hjärta. Jag följer dig gärna, om jag får ♥


- Kom så letar vi snäckor...., och lyssnar på havets vackra melodi..., säger hon! Hon springer snabbt med bestämda steg, jag hinner knappt med blicken se vart hon tar vägen....! Men just när jag tror hon försvunnit ur mitt synfält, dyker hon upp igen. Som om hon undrade, " Vart blev du av?"



Det finns inga måsten i livet....., säger hon och ruskar tag i tången som ligger på stranden i sitt sökande efter mat.... "Hon läser mina tankar!" Nähä, svarar jag - varför måste man då göra så många saker som man egentligen innerst inne kanske inte vill? Du måste inte, svarar hon! Du har alltid ett val. Jag måste inte söka snäckor, svarar hon - men jag väljer att göra det för att slippa hungern. Du gör dina "måsten" för att slippa sånt du inte tycker om. Men, du har lärt dig att säga nej, ändå känner du att du har måsten kvar? Det är inte måsten, det är dina val svarar hon.


Sant! Jag måste inget, men jag gör det ändå. Så konstig man är! Jag måste inte jobba, men jobbar för att slippa hungern. För att få värme om kvällen. För att leva. För att... För att vadå? För att kunna njuta av hennes skönhet? Ja, faktiskt. Eller? Vi jobbar och sliter för att kunna få råd med mer frihet? Vad är frihet? Frihet, det vackraste ord jag vet, ett ord jag inte alltid kan finna svaren på. Jag funderar på varför jag funderar så mycket? 


Frihet är en strand, ett hav...., djur och kärlek.


Och när man minst anar det, så finner man det man söker!


Svaren vet jag, dom finns inom mig. Men tack vare en liten fågel, så hitta jag det jag trodde jag tappat! Just nu är mitt liv lite stormigt, och det är så många måsten just nu,...jag måste göra det och det! Jag måste fixa och greja och sen måste jag jobba, och så måste jag lite till och till slut så bara fastnar jag i allt och vill bara känna friheten! Jag vill trycka på pausknappen och vråla, stopp - jag har inte tid med detta just nu, jag måste ut till djuren och få vara i deras natur, annars dör jag!

Jag kan inte andas. Något inom mig slocknar. Detta är mitt liv, det jag vill, det jag älskar. Ändå så måste vissa saker faktiskt fixas, även om det blir måsten. Så det så! Bit i det sura äpplet Tammy och få fixat dina måsten. Tills dess, ge tusan i att öppna din mail, sätt inte på TV, släng ut datorn, släng bort den där dökorkade mobiltelefonen som du ändå avskyr - ut i naturen, det är ju där du trivs och inte inlåst mellan fyra väggar nånstans. Japp, jag hade älskat att bo bland bergsgorillorna, det måste vara det som är mitt kall här i livet?!

Djuren och naturen ♥ Jag måste bara..... :o)) Aah, jag hoppas någon känner igen sig? Säg att jag inte är ensam? :o) Är det någon som funderar på att öppna ett forskningscenter i en djungel långt, långt borta från allt vad kommunikation heter, så hör av er :o)) Jag lovar, jag blir en utmärkt assistent, mycket hängiven djur och natur och som ser rött när hon ser en mobiltelefon, TV och modeprogram, m.m :o) Nåväl, gott folk!! Jag fick en trevlig pratstund med en snäcksökare på stranden som fick mig att inse det jag redan visste....,en pratstund med en klok kvinna! Men, vet ni hur svårt det är att koncentrera sig på en sötnos som henne, när sälarna ligger och flåsar en i nacken? När dom kryper upp till en där man ligger, och då man bara vill slänga sig runt deras hals och pussa dom? Vet ni hur tufft livet är då?

Sälarna

Men, nu MÅSTE jag gå och lägga mig :o) och jag får återkomma till mina älskade sälar nästa gång och berätta om deras kärlek, en kärlek jag inte kan vara utan ♥ Ups, måste faktiskt ge min Räv lite gott också, och sen måste jag bara....äsch, jag tror jag struntar i allt, utom räven just nu :o) Go'natt
 /Tammy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar