tisdag 29 januari 2013

Årets första myra

MYRA :) Jaaaaa, jag är så himla glad - jag såg årets första myra idag, är det inte underbart så säg? :) Och det utanför mitt jobb när jag stod där och undrade när våren tänkt behaga komma i år? och så ser jag denna sötnos och jag blev alldeles lycklig. Och som om det inte vore nog gott folk, så skicka min kära syster ett MMS till mig nästan samtidigt på en söt liten blåsippsknopp från hennes trädgård och då var ju lyckan total :)

Dom har överlevt vintern och nu har dom så smått börjar tittat fram, jajaja - säkert kommer det bakslag, men det är ett gott tecken! Nu hade ju inte jag alls tänkt blogga om myror, men jag måste bara få hylla dom lite grann - jag hade tänkt att blogga om isbad och isande vindar och kyla som äter upp en, men vad gör jag inte för att undvika det? ;) Det får bli i nästa inlägg. Nu hyllar jag dom söta små myrorna som gör mig så glad, jag tror jag är den enda på mitt jobb som blir glad när jag ser en myra, förstår inte varför dom inte blir lika glada som jag blir? Dom bara tittar på mig som om jag kom från Mars, en Alien :))

Här har ni några söta små kittlande varelser från i höstas som jag hitta i en mapp nu. Just det ja, objektivet jag använde här är ett gammalt tysk objektiv som jag ropa hem från Ebay, jag älskar gamla objektiv; tyskar, ryska och gud vet vilka coola objektiv det finns därute, men attan så svårt att få skärpa och fokus och det gör det ännu roligare, utmaningen alltså - jag älskar att utmana mig själv, ju svårare desto roligare :) jag har ropat in några andra som jag testat och för mig är det ju det kostnärliga jag försöker få fram och då är gamla godingar nästan roligast. Detta objektivet är från -50-talet och jag är tokkär i det!


Nu borde jag ju visa någon bild på en blomma så man kan se den störtsköna bokén, men jag vet faktiskt inte i vilken mapp dessa ligger - men jag lovar att återkomma till dessa gamla objektiv.




Japp, detta var en liten hyllning till myrorna de små :) Vill ni se fler myror så kan ni titta här bland mina kategorier, där finns fler bilder på myror, men nu blev det några från en av mina mappar. Nu tittar jag ut genom mitt fönster och vem ligger därute och väntar på mig? Jo, min söta lilla räv :) Så, nu måste jag tyvärr gå ut med jordnötter och ägg till honom, mamma mia, vet ni vilket liv jag har här i min trädgård? jag bara måste berätta lite snabbt... På dagen kommer mängder av rovfåglar, det har jag berättat och visat förut - men dom vill också ha lite gott i magen, sen på kvällen kommer familjen räv. Så gissa vilken underhållning jag har :) Här behövs ingen TV minsann. Här är en bild jag tog häromdan på två vråkar, ska visa fler bilder sen. Inga coola bilder kanske, men just att man kan ha så himla kul i sin egen trädgård är väl ändå guld värt.


Vi hörs snart igen :) Var rädda om er och fota nu så det glöder om kameran, en kamera ska användas, ej sparas så brukar jag säga när min syster säger att min kamera är den enda kamera hon sett som är full med jord och som fortfarande fungerar :)
/Tammy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar