torsdag 14 februari 2013

I Kärlekens tecken vid havet

Jag är ett havsdjur, så sa alltid mina föräldrar till mig :) Min mamma som var en väldigt förstående mamma, förstod detta väldigt väl - hon berätta för mig, att från den dagen jag kom till jorden, så var det bara bada som gällde och gissa hur rätt hon hade och än idag har :)

Om jag kunde, så bada jag, om jag fick - så bada jag och det här med att bada har förföljt mig hela mitt liv. Jag brukar säga, får jag bara vara i vatten, så finner jag ro i själen. Min kärlek till havet är m.a.o en livslång kärleksaffär. Och där vid havet bor dom - kärleken. Havets magiska varelser som fyller mitt hjärta med kärlek.

Canon 5D Mark II + Canon 400

Och dom är alldeles enastående inspirerande dessa magiska djur, dom badar nämligen året runt. Jag kan bli så fruktansvärt sugen på att bada när jag ser dom, att det händer att jag gör det, trots att havet ser ut som en enda stor läskande isdrink! Dock ska sägas, att de flesta gånger så är det inte planerat, jag trillar helt enkelt bara i :) Och säga vad man vill, men uppiggande är det minsann :)

Canon 5D Mark II + Canon 400 - B 5,6 - S 1/166

Att gå vid havet i timmar är den bästa meditationen för mig. Det spelar ingen roll vilket väder det är, det är alltid lika välgörande. Att sätta sig ner och blunda, andas och känna hur man fylls av havets energi.


Och aldrig är man ensam, dom följer varje steg man tar. Dessa älskade djur. Det finns massor av andra som älskar att bada, - som dessa små söta fåglar som springer omkring på stranden! Att sätta sig ner i sanden och bara få betrakta dom, slår alla TV-progam i världen.

Canon 5D Mark II + Canon 400 - B 5,6 - S 1/166

Canon 5D Mark II + Canon 400 - B 5,6 - S 1/197 

Canon 5D Mark II + Canon 400 - B 5,6 - S 1/197 

Och man mår så himla gott efter dom där baden... 

Canon 5D Mark II + Canon 400 - B 6,4 - S 1/166 

Jakten på föda fortsätter medan solen går ner och färgar omgivningen i magiska färger som måste ses, då kameran trots allt inte klarar av alla dessa oändliga nyanser.

Canon 5D Mark II + Canon 400 - B 5,6 - S 1/197 

Tångruskorna skakas så att de små musslorna kan falla ur och jag känner hur små sandkorn träffar mig och jag kan inte sluta att le när jag ser att en liten mussla hamnar precis framför mig där jag ligger och betraktar dom - som om jag blev bjuden på middag där på stranden, och vem tackar nej till en middag med så här ljuvliga vänner?

Canon 5D Mark II + Canon 400 - B 5,6 - S 1/128 


Canon 5D Mark II + Canon 400 - B 5,6 - S 1/128

Det är med kärlek jag lämnar för att återvända igen....

Canon 5D Mark II + Canon 400 - B 5,6 - S 1/128

/Tammy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar