fredag 29 mars 2013

Påsk och sommartider samt filmtajm


Om några dagar slår det om till sommartider, tycker du som jag att det känns en smula overkligt? Sommartider..., wow!



Och plötsligt så kommer alla mina klockor att gå rätt igen :) Jag är nämligen en sådan där märklig människa, som totalvägrar ändra mina klockor till vintertid!


Jag tänkte fira det med att bjuda på lite helgalna strandbilder på Lloyd och hans bästa kompis - Lukas, som är min systers vovve.



Inte bara bilder, utan en helgalen video också, ja - den är galen och det är varning på den, inget för människor med yrsel - för i den här filmen, gungar det rejält :) Filmad med en GoPro där jag inte hade en aning om vad som kom med, då man inte kan se vad man filmar utan man kör bara på, spontant och lekfullt och överraskningen får man se sedan :) Jag vill egentligen mest slå ett slag för fotografi som vi alla kan göra. Man behöver inte åka till andra sidan jordklotet, utan oftast har vi det där sanslöst härliga mitt framför näsan. Kan vara en groda i trädgården, eller era barn som leker, eller som i mina bilder här - era husdjur :) Jaaaa, visst drömmer vi alla om fantastiska resor till djungelns avskilda hörn, om apor som får en att gråta av lycka bara man ser dom. Om tigrar, giraffer, valar och delfiner. Om stora makalösa insekter som Goliathbaggen - jag skulle kunna göra en oändlig lista på allt jag gärna vill fota, men, men, men..... Vad har en Grizzlybjörn som inte min lilla pluttenutt till hund har? ;) (74 kg bulldozer till knähund) "Vad är väl en bal på slottet"....? Det finns ingenting som slår kärleken, och hur jag än vänder och vrider på min kamera..., hur jag än drömmer och längtar efter pingvinerna på Sydgeorgien, så finns det INGEN som kan mäta sig med min hund :) Och kom ihåg du kära fotograf där ute, du har det bästa motiven i din närhet, för det är kärleken till det du känner, som gör din bild - för i din bild, - speglar sig det du känner i ditt hjärta! "Att få ha en bästa vän"


"När livet leker då måste man leka med livet"


" När jag imponeras av allt vackert du finner på din väg"


" När man bara har ögon för den man älskar"


" När sanden yr av stormen runt våra ben"


" När vi måste tala ut om livet", trots att stormen redan knockat omkull fotografen ;)


" Ibland händer det att även bästa vänner inte förstår sig på varann.... ;) Som här på dessa bilder, där Lloyd undrar varför Lukas kör huvudet i sanden för att bli av med sandkornen han fått i sin nos ;)




Nej, det är inte alltid så lätt att förstå sig på en Schnauzer, eller kan det vara Newfoundländaren som är obegripligt svår att förstå sig på? Lloyd är iaf en hund som älskar att bada, precis som sin matte - och man blir väldigt varm på vintern också, och då måste man bada hela tiden :)


...och inget i livet går upp mot en kallsup ;)


...eller när man finner coola pinnar som bara väntar på att hamna i en nuffes gap :)




Man blir liksom helt vild på stranden, havsluften förtrollar en och man kan inte vara annat än galet lycklig :)



Iallafall inte om man är en Newfoundlandshund -Då sätter andra sig ner och bara gapar av förvånning :)


Det allra bästa som kan hända är när ens vän vill bada med en...., en vän som inte är rädd för att bli nedstänkt av en ödmjuk och stillsam nuffe ;)


För hur det än är, så är det inte så lätt att få ner farten i tid när man är en lycklig Newf :)


...utan att du får vatten i dina små söta ögon :)


Men, vad gör man när ens vän inte orkar med en? När ens vän tycker att man är alltför vild? och alltför rabiat ;)


Tja, man underhåller sig själv - så klart :) Det finns alltid något i livet som är roligt, iaf om man heter Lloyd.



Det tråkiga kan vara när man kommer till bilen och är full av sand och dygnsur och när man hör hur någon gnäller ;) Begriper hon inte att nu slipper hon ju bada mig, jag är nybadad..., som vanligt ♥


Med kärlek i våra ögon slänger vi en sista titt ut över havet innan vi måste gå, och jag är ganska övertygad om att havet är det vackraste som finns i livet ♥


För att ni inte ska tro att Lloyd alltid ser så här galen ut, lägger jag in en relativt normal bild på honom som en påminnelse :) det är liksom det som är så himla kul med foto, man fångar ögonblick som ögat oftast inte ens hinner uppfatta. Här snäll och go, vaktar han mina skor medan jag fotar snäckor på stranden.


Och nu blir det filmtajm :) Ha överseende med den skakiga filmen, jag hade bara kul när jag gjorde det och hade ingen aning hur det skulle bli då man inte kan se det man filmar med denna GoPro jag har. Men då jag tycker dom är så otroligt söta dessa två, så ville jag klippa ihop en del och dela med mig :)

 

Önskar er en underbar påsk och glöm inte fota de ni har i ert ♥
/Tammy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar