söndag 21 februari 2016

Återkomsten


I´m back!

Nej, jag börjar med att säga HEJ :)

Egentligen har jag inte varit så långt borta, jag har faktiskt sett min dator varenda dag och jag vet att jag hade en blogg och en hemsida...., men det fanns ingen riktig lust eller ens tid kände jag.

Jag har så länge velat byta namn på min hemsida. Men det kändes också fel, den var väl inarbetad och jag drog mig för det samtidigt som jag visste att jag skulle byta namn.

När vi hade vår utställning på Naturhistoriska så kom folk fram till mig och frågade - vad händer med din blogg nu Tammy? - Lova att inte lägga ner den...! O.s.v...

Vad menar dom tänkte jag? Jag hade nämligen ingen aning om att Tidningen FOTO skulle lägga ner, där jag var en av bloggarna.
Men just då fick jag reda på det! Och jag kunde fortsätta blogga på min blogg där, men nääääää...., det ville jag inte. Egentligen är jag ju rent värdelös på att blogga. Jag tackade ja till det då redaktören för Tidningen FOTO frågade mig. Men jag varnade dock honom samtidigt om att jag är nog inte så bra på det där. Men jodå, jag skulle blogga :)

Och det blev jättekul faktiskt och jag fick stifta bekantskap med så många utav er!

Nåväl, det fick bli lite semester från allt. Bara en liten tid, inte alls 1 år eller så ;)

Tiden sprang iaf iväg och till slut så kände jag att nu ska jag byta namn och adress på hemsida och blogg. Det är bara det att byta blogg var inte så lätt. Det skulle innebära en förlust av alla era goa rader till mig. Och återigen drog jag mig för det. Men till slut fick det bli så för reklamen på den andra bloggen var rent överjävlig!

Hur som helst, ha överseende med att jag håller på att uppdatera hemsida och blogg, så allt ser inte riktigt ut som det är tänkt ännu. Men en vacker dag så :)

Nya adressen till min hemsida är: http://tammybergstrom.com

Även vi i Skåne har fått lite vinter, alldeles underbart och jag hoppas faktiskt att det kommer mer snö eller åtminstone rimfrost som jag älskar!

Den här bilden på det ensamma trädet tog jag en dag när det var rimfrost och bitande kallt och man såg knappt träden för dimman!


Här var jag bara tvungen att springa ut ur bilen och ta en snabshot!
Världen är helt enkelt vackrast när den är klädd i vitt :)

Dom här söta avtrycken som leder fram till trädet var jag självklart tvungen att fota. Det var helt klart att någon annan varit före mig där :) Räv och Hare kanske?

Nu står vi mellan Vinter och vår iaf :)


/Tammy

34 kommentarer:

  1. På tiden och det ser jättebra ut, mall, tpsnitt och färger. Dina bilder är magiska i vanlig ordning och det ensamma trädet alldeles förträffligt. Tack för din återkomst, välkommen tillbaka! /Richard

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för dina trevliga rader och för att jag får återkomma :)

      Radera
  2. Välkommen tillbaka! Jag har saknat dina bilder och inspirationen som du ger. Jag håller med dig, vintern är underbar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen varma tack :) Så glad jag blir att läsa :)

      Radera
  3. Svar
    1. Hahahahaha :) Jag håller verkligen med dig, vilken jävla tid man tar på sig :)))

      Radera
  4. Det ska bli alldeles...underbart! Men känn ingen press! Jag väntar gärna om jag vet, att det kommer något från dig. Och så länge vi kan njuta av de gamla så har jag varit nöjd! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åååh vad gullig du är, tack snälla du!!

      Radera
  5. Underbara bilder Tammy! Så kul att kunna följa dig igen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att höra, tusen tack kära Åsa :)

      Radera
  6. Åh, så roligt att läsa din fina blogg igen och se dina fantastiska bilder. Du är en stor inspiratör ska du veta :)
    Kram, Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen varma tack, Lena :) Jätteglad att läsa dina rader och varmt tack!!
      Kram till dig!

      Radera
  7. - Välkommen tillbaka.
    Underbara bilder som vanligt !
    Hälsningar från Oskarshamn

    SvaraRadera
  8. Heeej Tammy :)))
    Så härligt att du återvänder.
    Dina bilder...alltså, jag har aldrig i hela mitt liv sett, och känt något såå magiskt...det är som att få komma in över tröskeln till en värld bakom det vackra i verkligheten...bara det att allting känns ändå mer andlöst vackert...

    Kramen Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så himla fint du skriver, tack så jättemycket för dina så värmande ord Eva!! TACK!

      Kramen tillbaks!

      Radera
  9. Svar
    1. Hahaha :)) Tusen tack Stefan för ditt utrop :) Jag ska försöka hinna med en blogg innan året är slut :)

      Radera
  10. Väldigt snygga bilder, Får man fråga hur du har tagit den översta bilden, Den är så magisk. Har du använt stativ eller fått till det där snygga handhållet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Johan och varmt tack för dina vänliga rader!

      Jag och stativ fungerar inte så bra ihop, så stativ hänger endast med mig vid nattfotografering :) Skulle jag använda stativ annars säger jag alltid det. Jag önskar dock att jag hade lärt mig att bli mer vän med stativ än vad jag lyckats bli :)

      Så inget stativ här inte! :)

      Jag har fotat denna bild genom att lägga mig ner i all skräp, kvistar och döda pinnar och löv och allt sånt där du vet. Och så har jag då använt allt det här skräpet för att få till en mer mystiskt och levande bakgrund då jag tycker att bakgrunden i bilder lyfter bilder.

      Så om du har mycket skräp framför linsen, samt skräp bakom och sen försöker hitta en liten lucka att fota igenom så blir det så här. Och så använder jag alltid extremt kort skärpedjup vilket gör att man kan förlora skärpa men å andra sidan får en mer drömsk bild.

      Vet inte om mitt svar hjälpte dig, annars bara fråga på :)

      Radera
  11. Bästa Tammy. Nu har jag läst och sett.
    Som alltid när det gäller dina bilder säger de alla betydligt mer än tusen ord. De allra flesta av dina bilder sätter igång en story i min skalle. Precis som dina myrbilder på Fotosidan en gång, satte igång en slags sagovärld deep inside of me.

    Det känns så otroligt fint att se dig på banan igen. Välkommen åter. Äntligen kan åtminstone jag njuta fullt ut och innerligt.
    Tack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aaah, tusen varma tack vännen :) Du har alltid sporrat mig och de tär jag dig tacksam för. Du och Maria!

      När du skriver att mina bilder alltid skapar en story eller saga inom dig så känner jag bara - jaaaaaaaaa :) Så kul att höra!! Blir jätteglad att höra att det gör så.

      Jag kan ta en bild på myror och när jag kommer hem så dyker det upp pratbubblor till bilderna :) Nu publicerar jag sällan bilder med pratbubblor, men jag har gjort det massor av ggr på en annan sida jag har. Man är ju sjukt barnslig :)

      Så många varma tack till dig min vän och varmt tack för välkomnandet :)

      Radera
  12. Ställer in mig i kön som ropar: ÄNTLIGEN.Sååå kul att du är på G igen. Följde din blogg i FOTO. Du börjar snyggt med vinterbilderna. Jag är stor vän av vinter när det är snö.Men i år har det varit dåligt med snön här uppe i a f.Då är det fint med dina härliga bilder. Nu ser jag fram mot grodor och paddor av alla de slag. :-)
    HA de' en massa bra! //Kurre

    SvaraRadera
  13. Jaa du har varit saknad! Så himla härliga bilder. Nya sidan ser jättefin ut. Har ändrat i min favvo-lista så jag lätt hittar hit nu! :)
    Vårhälsningar!
    //Ulrika

    SvaraRadera
  14. Det var det gladaste som hände, sedan jag skaffade mig andra konto ;-) Kunde hitta Dig! Äntligen blir det blogg igen, härligt!
    Man kan leva utan blogg, men man kan inte leva utan DINA bilder ;-)
    Ha det underbart
    Halina

    SvaraRadera
  15. Välkommen tillbaka! Har saknat dig :o)

    SvaraRadera
  16. Henrik Larsson1 mars 2016 kl. 10:16

    Jag har också saknat dig. Jag såg den där underbara utställningen i stockholm som var jättejättefin. Nu hoppas jag det kommer mycket underbara bilder i fortsättningen. Och ofta. :D Hoppas att allt är bra med dig och Jonna,

    Kraaaaaaaaaam

    Henrik

    SvaraRadera
  17. Tammy min vän, varför tappar jag bort dig under långa perioder?
    Du dök upp i mitt sinnen när jag äntligen fick se sälarna i söndags, men ditt namn var raderat i minnet. Tack till min envishet, som hjälpte mig att hitta dig igen.
    Nu ska jag se om jag kan följa dig framöver.
    Välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
  18. Hjärtligt välkommen tillbaka! Så härligt att vi får njuta av dina underbara bilder igen.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  19. Härliga vinterbilder! Det är en fröjd att vakna en morgon och kika ut genom persiennerna och upptäcka ett helt vitt landskap. Om det är något som ger mig sinnesro så är det denna typ av naturupplevelser. Här är det bilden med trädet som knappt syns som fastnar på min näthinna. Urtjusigt!!

    SvaraRadera
  20. Var är du TAmmy? Jag saknar dig och dina inlägg. Du är nog ute på nån skånsk äng eller på jakt efter ekoxarna. Hoppas att allt är bra med dig och jonna.

    Kraaaaaaaaam

    Henrik Larsson

    SvaraRadera
  21. Tammy...är du inte här längre...saknar dig...

    Kramen Eva

    SvaraRadera
  22. Åh, vad jag saknar dina inlägg...
    Hoppas du är igång snart ;-)
    Kramar Halina

    SvaraRadera
  23. Hej Tammy.
    Länge sedan. hoppas allt är bra med dig. Du saknas.
    Maria o Yngve

    SvaraRadera