söndag 16 juni 2013

En kär lek

Bilen fylls av skratt och fnitter och vi är så otroligt glada, äntligen ska vi träffa våra älskade paddor och grodor. Oj, så länge vi har sett fram emot detta -och nu idag är det dax :) Vi kommer fram till dammarna och hoppar ut ur bilen. Båda två står tysta och tittar ner i det svarta vattnet.. En iskall vind får mig att huttra till och bara tanken på att krypa ner i detta svarta iskalla vatten får mig att undra om man är vid sina sinnes fulla bruk? ;) Men, så hör man några gnyende läten och plötsligt ser vi dom! Jag tittar på min syster Jonna och ser att hon ser så där lycklig ut nu, man blir lycklig här hos dom. Värmen fyller ens kropp och själ, - det är kärleken som värmer upp en - kärleken att återse dom sprider sig genom hela ens kropp och den där kylan man nyss kände, känns med ens som bortblåst. Jippie, vi är här hos er - och livet kan iaf inte vara bättre just nu, än här hos er ♥


Paddan sitter och håller tag om vassen, men hans nyfikenhet inför mig väcks direkt - tänk om?


Han simmar direkt fram till mig, för man vet ju aldrig - jag kanske är en förklädd paddhona? :)



 Inte bara under ytan är de underbara, det är precis lika söta ovanför :)



Det här med backscatter i vatten är väl inte så där galet vackert, men svårt att undvika! Men ibland tycker jag det kan höja vissa bilder och få dom att påminna om rymden lite grann.


Ett paddpar som hänger vid några grodägg! Visst ser livet ganska avslappnat och skönt ut?


Grodorna spelar och är gudomligt söta. Men då man hoppar i hos dom, så är dom inte lika påflugna som paddorna är, om man nu får säga så? Paddorna fullständigt överfaller en ju, men grodorna håller sig lite på avstånd där i vatttnet. En och en annan groda har förvisso missförstått det här med sin partner och tar gärna en padda som partner :) Men min syster kan minsann prata med dom :) Det fick jag uppleva efter att ha varit borta vid vår bil och sedan återvände till dammen för att se henne sitta där fullständigt omringad av grodor.


Jag frågade vad som hänt? Det visa sig att hon hade försökt prata samma språk som de gör, så som vi brukar göra med paddorna och så som vi gjort massor av gånger med lövgrodorna men aldrig provat på dessa grodor- och vad händer? Jo, en efter en dök upp där hos henne och satt och lyssna på hennes vackra sång och självklart svara dom henne. Några hoppa till och med upp på henne :)




 Nä, nu får jag sluta tjata om grodor och paddor för idag, även om jag skulle kunna hålla på varenda dag och tjata om dom :) Dom här bilderna tog jag i våras, men då jag är lite sen för att allt är så underbart därute så blev det lite tidiga vårbilder här idag :) UV-Fotona är tagna med en Canon 7D, samt undervattenshus och blixtar. Tyvärr kan jag för stunden inte komma på vad det huset heter då detta jag lånat utrustningen av min syster, men undrar någon, -så ska jag ta reda på det, eller så kan ni fråga henne. Men en Canon 7D samt ett 10 mm :) De övriga bilderna här har jag tagit med en Canon 5D Mark II + Canon 100 -2,8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar