onsdag 19 oktober 2011

Jag ger dig min morgon

" Beee beee beee beee bee beeeeee beeee " Väckarklockan ringer och jag flyger upp ur sängen och står i givakt!! Pigg som en lärka? :o) Ha ha, nej - jag är i ett chocktillstånd och hjärtat slår i 190 och jag är svårt förvirrad och står bara där i ett chockat tillstånd medan två av mina hjärnceller som är aktiva denna morgon, rycker ihop!! 

Jag försöker tänka klart, men det är kaos i hjärnan... Konversationen mellan dessa två hjärnceller denna tidiga morgon lät ungefär så här, för jo - jag minns det, men jag minns det som om jag vore en tredje person som stod och iakttog två idioter som bråkade med varann :o) -" Jösses, gå och lägg dig människa!!" (Ena hjärncellen) -" Nope, upp å hoppa nu med dig - nu ska du ut och fota dimslöjorna i morgonljuset " ( Andra hjärncellen) - " Är du inte klok, sätta väckarklockan den enda lediga dag du hade denna vecka och möjligheten att få vila ut och bli en människa igen, du är ju helt utmattad, gå genast i säng!! " - " Vad är det för dumheter?? Sätt fart nu!

På med kläderna och ta din kamera och stick ut - du vet ju att den där stunden som är så vacker bara finns en kort stund - sen är förtrollningen borta, du måste sticka NU! " - " Lyssna inte på den idioten, självklart ska du sova, det är du värd!! Kryp nu ner i din varma sköna säng igen och njut av att få sova. Fota kan du göra en annan dag. Dessutom är det becksvart därute, skogen är ännu mörkare - ska du springa runt där helt ensam din toka?" - " Om du ska stå där och lyssna på den idioten till hjärncell så kommer du missa allt.

Vila kan du göra när du är död! Livet Tammy, det du älskar - det pågår där ute, -ska du sova bort det för att kunna vara pigg och alert bara på ett jobb? Är det meningen med livet tycker du? Ta nu din kamera och stick ut och se livet..., imorgon kanske alla bladen fallit av, solen kanske inte kommer visa sig förrän nästa år, så ta chansen nu och skynda dig ut! Pust :o)

Där stod jag, alldeles förvirrad och lyssna på dessa två galna hjärnceller och jag hann t o m lägga mig ner i sängen i en minut pga den ena hjärncellen, men så fick den andra mig att hoppa upp igen. Efter en ovanligt jobbig vecka inspärrad på utbildning med extremt tidiga morgnar och sena kvällar/nätter så ville jag så gärna få gå ut i naturen och bara "vara".

Varje morgon var det så ofantligt vackert när solen steg upp och jag LED, åååh gud vad jag led att jag var tvungen att åka på utbildning istället! Och det fanns absolut ingen tid över för en stund där bland djur eller i naturen. Och jag hatade livet och svor i min bil på vägen dit - så arg jag var över dessa måsten och jag sökte desperat efter en utväg, men ack -du MÅSTE Tammy gå på detta, jag avskyr måsten och brukar alltid säga - det finns inga måsten, de försöker jag leva efter - men så ibland, tja...då finns det tydligen det ändå :o)

Jag misstänker dock att min kollega är väldigt glad för att veckan tog slut ;o) Då han varje dag fick ägna tio minuter på parkeringen varje morgon med att lugna ner mig som var ilsken som ett bisvärm- med lovorden att det blir allt vackert väder när jag också är ledig :o) NÅ, hur gick det då denna tidiga morgon??? Åt skogen!! Så klart! När jag väl kom fram till sjön som jag för mitt inre såg dimslöjorna dansa ovan, så var där becksvart! Inte en enda dimslöja - va i hela ....argh!!


Eka i sjö

Jag körde över till andra sidan av sjön..., detta är ju inte sant - här har jag stigit upp mitt i natten och så är det inte bara mörkt, utan också helt dimmigt - men så kom där en liten fågel simmandes :o) Tack snälla fågel!


Dopping i sjön med dimma

 Uj, uj, där i dimman framträdde plötsligt en liten ö med en massa döda trädstammar som var fulla av skarvar. Jag blev väldigt glad att jag kunde se något iaf!


Skarvar sitter tillsammans i träd

Så vakna hon äntligen - Solen!! Och jag blev både lycklig och stressad - för vad tusan skulle jag nu fota??? Allt var ju så vackert, men så fort jag riktade kameran åt något håll, så blev det inte alls bra - jag kunde plötsligt inte fånga det mina ögon såg....


Solen vaknar och värmer upp naturen

 Det går så fort, den där magiska stunden på morgonen och jag insåg någonstans på vägen att jag nog mest bara ville njuta av denna stund. Så jag satte mig bara där och njöt och lade kameran ifrån mig. Jo, några bilder tog jag bara för att..., kanske för att bevisa för mig själv att jag faktiskt gick upp, trots extrem sömnbrist ;o)


Solen strålar genom ett träd

Syns det att jag älskar sol? Jag är ett sommarbarn, obotligt förälskad i sommaren och i solen. Hon gör mig lugn.


Skogen värms upp av solens strålar

Om man tittar riktigt noga så ser man att Månen fortfarande är uppe. Söt va? Här satt jag och njöt av allt liv som vaknade till, och plötsligt precis vid mina fötter dök en UTTER upp - Åååh ♥ Jag blev sprudlande lycklig över att se hans gudomligt söta ansikte - han blev däremot inte så glad att se mig ;o) Så han dök ner i vattnet igen. Tyvärr satt jag då och hade nyss fått på mitt tele.


Sjön värms sakteligen upp av solen

Känner ni igen den lilla ön med alla skarvarna i träden? Japp samma ö som förra bilden fast nu lite senare! Nu har solen värmt upp lite mer och de flesta har valt att flyga iväg. Några sitter dock kvar i sällskap med några söta kråkor.


Skarvar i träd

 Något av de allra vackraste ljud jag vet är när måsarna skriar. Då är jag HEMMA! Japp, så känner jag det iaf. Uppvuxen vid havet är detta ett ljud som ger mig trygghet i mitt hjärta. Dessutom är dom fantastisk vackra.


Fiskmås bland fiskegarn

 Säg den lycka som vara för evigt....? Morgonens förtrollning bröts, men ersattes av moder sols värme och jag som älskar sol, tar gärna två solar samtidigt om jag får?! ;o)


Brygga vid sjö

 Här satte jag mig sedan och bara njöt av värmen och tystnaden, för än så länge hörde jag bara fåglarnas vackra sånger. En stund för kontemplation.


Litet utebord i grönskan

Men så såg jag karamellträdet en bit därifrån - det heter inte karamellträd förstås :o) Men för mina ögon så var det som karameller- helt bedårande vackert litet träd, eller buske får man kanske säga?


Vacker buske full av rosa små bär

En annan bild på karamellträdet, åååh mina ögon blev jätteglada av att se detta lilla träd :o)



Senare på kvällen när jag körde hem, för jag stannade ute resten av dagen trots den där sömnbristen. Men så körde jag iaf förbi elgrejerna som jag nu inte kan komma på namnet på vad det heter, men ni vet dom här som alltid känns så störande i bild... Vad heter dom nu??? Nämen herregud, jag minns inte :o) Elstolpar? Elledningar? Whatever!! Men har ni någonsin sett så här fina elgrejor? :o)) På varenda vajer så satt där Råkor, underbart!! Ljuvliga fåglar dom där Råkorna och dom vet hur man dekorerar på bästa vis!


Elledningarna fulla av råkor

 Jahapp, det var ett litet utdrag från Min morgon! Inte så mycket till dimslöjor här inte :o) Nästa gång ska jag berätta om den Skrattande grodan, eller så kanske det blir om Grodan som tog fel? Eller, så blir det något helt annat. Bilderna ovan har jag tagit med en canon 5D Mark II Vidvinkelbilderna med Canon 16 - 35 Övriga med Canon 400 - 5,6 Och, karamellträdet med Canon 100 - 2,8 Var rädda om er!
/Tammy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar