tisdag 25 oktober 2011

Lövgrodan och Bärfisen

Lövgroda sitter på ekollon

Där satt han så sött på sitt lilla ekollon och hela världen verkade le ♥ I allafall log jag :o) Jag är obotligt förälskad i grodor och paddor och har väldigt svårt att slita mig ifrån dom. Kan stå i timtals och bara njuta av dessa små underbaringar...., deras små fossingar, åååh...hur fina är dom inte?

Se varenda liten tå, så otroligt perfekta. Den söta runda magen... Den goa munnen som man bara vill pussa på, ja, ja..., jag vet...inte pussa dom! - Men om jag fick - så hade jag gjort det. Jag älskar dom så ofantligt mycket! Medan jag stod där och njöt av honom, så vände han lite försiktigt på sig... , nästan helt obemärkt hade han vänt på sig och var nu vänd mot mig, aha - toppen tänkte jag :o)



Men..., vad nu?? vad gjorde han? Allt gick så fort, så jag hann knappt uppfatta den snabba rörelsen... :o)


Lövgroda fångar ett byte

Han fångade något - jippie va kul :o)


Lövgrodan fångar en Bärfis

Nämen, vad händer? Ååååh, han tog en bärfis :o) Den var visst inte god!!



För de som inte vet så är Bärfisen en liten smart utrustad insekt som använder sig av CYANID för att skydda sig mot andra rovdjur. Den sprutar således ut en väldigt liten mängd med cyanid när den blir angripen, och detta både smakar och luktar pyton! Vilket den underbara lilla gröna vännen blev varse om, men först när han fått in honom i sitt söta lilla gap ;o) - Åååh, fy fasiken...åååh, blääähhh - ut ur min mun du vidriga lilla djur! (lövgrodan) - Nope, nu ska jag hänga kvar här för att jäklas!!



Men för jösse namn, släpp min tunga ditt odjur!! - Aldrig!! Du ska få tillbaks för vad du gjorde mig,- så det så du gröna vilddjur!



Lövgroda fångade fel byte - Åååh, Gud så ful du är ditt lilla illaluktande elände, släpp genast min tunga! - Ånej - Du har så mjuk och söt tunga så här vill jag stanna kvar :o)



Guuuud så äcklig han är, han både smakar och luktar värre än värst! SLÄPP MIN TUNGA!! - Om du lovar att ALDRIG mer fånga mig eller de som liknar mig, lovar du??



Jösses, den lilla odågan vägrar släppa min tunga - nu ska han BORT!! - Haha, jag är stark som en oxe, kom igen nu lilla gröna groda och visa vem som är starkast!



NU ÄR DET NOG!!! UT UR MIN MUN DITT OSMAKLIGA LILLA KRYP! - Upppsss, aj ...aj, sluta slåss med dom där nävarna - jag går frivilligt ur din mun istället!



" - usch, jag mår illa av den där - jag dreglar ju...! Aldrig mer bärfis för mig, dom är ju odrägliga"


Lövgrodan mår illa

Både Lövgrodan och Bärfisen mådde bra efteråt, om än något omskakade av det otrevliga mötet ♥ Nästa gång kanske jag visar Lövgrodan som inte kunde sluta skratta :o) Eller, så tar jag det nån annan gång - man vet aldrig! Alla bilderna är tagna med en Canon 5D + Canons 100 - 2,8 + men det viktigaste är kärleken för det man får uppleva och se. Tack du söta lilla gröna vän och din tuffa coola motståndare ♥
 /Tammy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar