måndag 2 juli 2012

Min kärlek till sommaren

Canon 5D Mark II - Canon 100 -2,8 - S 640 - B 2,8 -ISO 100

- Samt hjälp av vinden. Nu ska vi se om jag kan få ihop en liten blogg? Jag vet inte hur många gånger jag den senaste tiden satt mig ner vid datorn och tänkt att; nu ska jag skriva en blogg, och så kommer något i vägen. Antingen öppnar man sin mail och inser att man bör svara på en del mail? (Och JA, mailsvar kommer även till de av er som inget fått som kanske råkar läsa nu och tänker - men mig svarar hon minsann inte! Jodå, jag är bara lite efter i tiden, som vanligt )

Eller, så får jag för mig att jag ska besöka några andra fotografers bloggar, och där kan jag minsann fastna och njuta i evigheter och plötsligt har tiden stuckit iväg och en söt vovve kanske kallar på mig, eller en liten fågel som vill ha lite nötter eller så kommer familjen räv och vill ha en fika :o) Och jag springer iväg och så blev det ingen blogg den dagen heller, men i morgon då ska jag minsann...., för att inse att vädret är såååå underbart och jag måste bara få vara därute :o)

Jag älskar sommaren, jag är ett sommarbarn, inget snack om saken! Jag kan knappt gå in om kvällarna. Jag sitter därute och bara njuter av dofterna och alla igelkottarna som kommer på besök och det går liksom inte att gå in!! Och när jag tittar på min titel här uppe, så måste jag ändra den också - så den får ni inte se - men det stod Glad Midsommar ;o) Tja, det säger väl en del om att jag och tiden vid datorn inte går så bra ihop!

Canon 5D Mark II - Canon 100 -2,8 - S 1250 - B 2,8 - ISO 100

- Samt hjälp av vinden. Jag älskar sommarängar ♥ Att få sätta mig ner på en sommaräng och bara känna sommaren, åååh - det är livet! Solen som värmer en och alla fåglar som sjunger, man blir liksom mjuk inuti kroppen. Livet känns så snällt, så mjukt, så tryggt - man är bortkopplad från allt och bara finns där, och just där och då får tiden gärna stanna...

Canon 5D Mark II - Canon 100 -2,8 - S 400 - B 2,8 - ISO 100

Vad är väl mer somrigt än fjärilarna? Dessa ljuvliga små änglar som flyger omkring och livet känns så där enkelt när man ser dom, så lätt - och kanske är livet det? Lätt? Fast nej, livet är nog inte sådär lätt och enkelt...., men just då, där hos dom, så känns livet så bekymmerslöst och fridfullt. Att få vara där i naturen med alla djur, det är det som fyller mig mer energi. Det ger mig en livslust som jag inte kan finna någon annanstans.

Canon 5D Mark II - Canon 100 -2,8 - S 640 - B 3,2 -ISO 100

Canon 5D Mark II - Canon 100 -2,8 - S 1250 - B 2,8 -ISO 100

På tal om andra fotografer och deras fantastiska bloggar som jag titt som tätt hamnar på och försvinner bort i av ren njutning, så tänkte jag tipsa er om några utav dom. Jag tar några då och då :o) Tyvärr har inte alla en egen blogg, men man kan njuta av deras bilder ändå. Idag tänkte jag iaf tipsa er om några bloggar med dessa härliga fotografer.

Camilla Noresson Hon är en underbar fotograf med ett stort hjärta! Man blir glad i hjärtat när man ser vad hon fångar med sin kamera, och hon gör det grymt bra! Man får helt enkelt inte missa denna fotograf!

Och när jag nu nämner Camilla, så kommer jag direkt in på hennes sambo också! Ingen mindre än Måns Löfgren och honom har jag beundrat under lång tid. Brukar alltid säga till alla när det blir tal om fotografer - Har ni sett Måns bilder?? :o) Han är sååå bra!! Han imponerar massor och ovanpå det, är han en väldigt trevlig också. Måns är den fotograf i Sverige jag beundrar allra mest. Den här killen använder sig mest av ett 70 -200 och med detta objektiv så tar han helt makalöst suveräna bilder, jag blir helt mållös när jag ser vad Måns fångat med detta objektiv. Kolla in hans bilder på Stäppörnen, nej - kolla in alla!!

Hur många fotografer har man inte träffat på där ute i vildmarken, och alla har värsta kamerorna, värsta objektiven - ju större, desto bättre - eller? Vad hade Måns kunnat göra med ett 600 tele? Ja, det kan man ju fundera på. En sak är iaf säkert, Camilla och Måns är ett oslagbart team och jag beundrar dessa två oerhört mycket! Missa dom inte!

Gunilla Falk Uj, uj, Gunilla är otroligt duktig och man blir alldeles varm i hjärtat när man ser hennes vackra djurbilder, för att inte tala om hennes fantastiska natur i Jokkmokk som för mig här längst ner i södern, känns väldigt exotisk. Se och njut av hennes bilder!

Gertie Granvik Den här underbara fotografen kan inte bara fota, hon kan skriva också! Hon kan sätta ord och bilder på dess mest ljuvliga vis. Och jag bara hoppas att hon skriver en bok, då ska jag stå i kö för att få köpa den. Av någon anledning så känner jag alltid samma sak när jag besöker Gerties vackra blogg, tänk om denna kvinna ändå kunde skriva en bok som man kan få läsa och låta tankarna vandra i takt med hennes bilder och ord. Jag hade haft väldigt svårt att lägga den ifrån mig. Det var några tips på andra härliga fotografer, och jag återkommer med fler!

Canon 5D Mark II - Canon 70 -200 - S 320- B 4.0 - ISO 100

På kvällen bland blåklint och kamomill och vallmo, försöker jag fånga den där mjuka känslan jag känner.

Canon 5D Mark II - Canon 70 -200 - S 640 - B 4.0 -ISO 100

Här försökte jag fånga den där vilda sommarkänslan av en vild och vacker äng!

Canon 5D Mark II - Canon 100 -2,8 - S 320 - B 2,8 -ISO 100

Har sänkt färgmättnaden i bilden! Min älskade Lloyd ♥ När jag ligger där på ängen och försöker fånga sommarens skönhet, så fångas mina ögon alltid av honom. Han ser rakt igenom mig och mitt hjärta smälter. Min älskade skatt. Tack till er alla som mailat om tips m.m ang Lloyd och fästingburna sjukdomar. Jag är djupt rörd av all er omtanke ♥ Han är en fighter, och låtsas inte ha dom där sjukdomarna. Och det är väl så, det man inte vet, mår man inte dåligt av? Så, jag tänker inte berätta något för honom, utan låter honom läkas i sin egen takt och hoppas från mitt hjärta att han ska få bli frisk. Tack iaf alla ni vänliga själar för er omtanke ♥ Jag önskar er en underbar vecka med sol och värme!
/Tammy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar